ردفان-برای کاهش وزن در افراد 40 سال به بالا چه باید کرد؟

تاریخ : 1400/03/10 6:18

برای کاهش وزن در افراد 40 سال به بالا چه باید کرد؟

کاهش وزن برای افراد از هر گروه سنی یک کار اضطراب آوری است که متاسفانه با گذشت زمان نیز سخت تر می شود. با افزایش سن متابولیسم بدن کاهش می یابد و این ام...

کاهش وزن برای افراد از هر گروه سنی یک کار اضطراب آوری است که متاسفانه با گذشت زمان نیز سخت تر می شود. با افزایش سن متابولیسم بدن کاهش می یابد و این امر باعث می شود سوزاندن کالری خسته کننده و چالش برانگیز باشد. همراه با آن، تغییر در ترکیب بدن نیز نقش اساسی دارد. به دلیل تغییرات هورمونی مربوط به دوران یائسگی اوضاع برای زنان ناخوشایند است.

با این حال، کاهش وزن پس از 40 سالگی غیرممکن نیست، اما مانند کاهش وزن در 20 یا 30 سالگی هم نیست. شاید مجبور باشید برای رسیدن به هدف خود برای کاهش وزن خیلی تلاش کنید. با یک رویکرد صحیح و ایجاد تغییراتی در برنامه روزانه خود می توانید به راحتی وزن خود را کاهش دهید و لاغر شوید.

بیشتر پروتئین بخورید

بعد از 30 سالگی توده عضلانی تقریبا هر دهه 3 تا 8 درصد کاهش می یابد. سرعت از دست دادن توده عضلانی پس از 60 سالگی حتی زیادتر از این میزان است. عضله نقش بسزایی در سوزاندن کالری دارد و کاهش آن می تواند روند کاهش وزن را سخت کند.

افزودن منابع بیشتر پروتئین بدون چربی به رژیم غذایی به ایجاد توده عضلانی و سوزاندن تعداد زیادی کالری کمک می کند. از منابع آن می توان به تخم مرغ، عدس، لوبیا و گوشت برخی از منابع سالم پروتئین بدون چربی اشاره کرد.

میزان کالری دریافتی را کاهش دهید نه کربوهیدرات

کاهش میزان کالری دریافتی برای لاغری مهم است. روند کاهش کالری برای ریختن کیلوگرم در حال حاضر طرفداران زیادی دارد، اما سعی کنید به آن مبتلا نشوید. کنترل کالری دریافتی بسیار مهم است، اما مصرف مقدار کافی کربوهیدرات نیز حائز اهمیت است.

درست مثل اینکه کربوهیدرات های پروتئینی برای بدن مهم هستند زیرا منابع انرژی و فیبر محسوب می شوند. هنگامی که به سن 40 سالگی می رسید بدن تغییرات داخلی زیادی را متحمل می شود، بنابراین کاهش یک عنصر مغذی حیاتی منجر به کمبود مواد مغذی و یبوست می شود. این 2 مورد می توانند به راحتی برنامه کاهش وزن را خراب کنند.

بیشتر بخوانید:نکات مهمی که باید قبل از رژیم با پروتئین بالا بدانید

خود را به شکلات تلخ مهمان کنید

اگر به خوردن شیرینی و شکلات تمایل دارید و به سختی ولع مصرف خود را کنترل می کنید روزانه یک تکه شکلات تلخ بخورید. کنترل وسوسه خوردن شیرینی و غذاهای ناسالم و هله و هوله بزرگ ترین چالش برای همه افراد علاقه مند به کاهش وزن است.

شکلات تلخ به شما در مهار هر دو مورد کمک می کند و دوز اضافی زینک و سایر مواد مغذی ضروری را برای بدن فراهم می کند، همچنین در کاهش استرس و بهبود کیفیت خواب موثر است.

رژیم نگیرید

هر از چند گاهی با یک رژیم غذایی فانتزی روبرو خواهید شد که نویدبخش نتایج سریع کاهش وزن است. همه این رژیم ها واقعا به کاهش وزن و لاغری کمک نمی کنند. علاوه بر این، پیروی از یک رژیم غذایی شدید و سخت باعث کمبود مواد مغذی و مستعد ابتلا به بیماری ها می شود.

به جای استفاده از هر رژیم فانتزی سعی کنید غذای سالم بخورید و میزان کالری دریافتی روزانه خود را بررسی کنید. تعویض غذای چرب و ناسالم با گزینه های سالم و مغذی اغلب برای کاهش وزن کافی است.

بیشتر بخوانید:چربی های غیراشباع مناسب برای عضله سازی

با وزنه ورزش کنید

برخلاف تصور عمومی ورزش با وزنه در سوزاندن هزاران کالری به شما کمک می کند. این گزینه برای همه افراد 40 ساله مهمتر است. ورزش با وزنه به ایجاد توده عضلانی و سوزاندن کالری بیشتر مدت ها بعد از جلسه ورزش کمک می کند، همچنین به تقویت استخوان ها و کاهش خطر پوکی استخوان نیز کمک می کند. در صورت احساس راحتی با این ورزش نخست با وزنه های سبک شروع کنید سپس به آرامی وزنه ها را افزایش دهید.

مترجم: الهه زارعی

ضعیف
بد
متوسط
خوب
عالی
سرگرمی اضطراب متابولیسم
هستی

درباره نویسنده - هستی

من هستی هستم. از سال 93 به طور حرفه ای وب مستری را دنبال می کنم